dinsdag 25 mei 2004


Passie

Avond doorgebracht met "The Piano". Ik heb de film meermaals gezien, maar het was zovele jaren geleden dat ik mij afvroeg of ik er hetzelfde zou in zien.

Ooit kende Ada de grote liefde, met wie ze ook een kind had, maar deze verdween met de noorderzon. Sedertdien had Ada zichzelf opgesloten in een wereld van stilte en afstandelijkheid. Ze heeft geen contact meer met zichzelf tenzij via haar pianospel die de inheemsen 'bezitterig' noemen, muziek die je gaat bezitten, die iets over je brengt.

Buurman Baines herkende de passie in het pianospel en liet er zich door raken . Door hem leert dove Ada, puriteins en gesnoerd in zoveel jurken en corsetten, haar eigen verlangens kennen, haar passie, wordt ze terug een mens van vlees en bloed.

Schitterende muziek ook, de cd zal hier nog enkele dagen draaien.
Het verlangen van een ander dat je dichter bij jezelf brengt en je warm doet worden, teder ook, of halfslapenden wakker maakt.

Ik heb weer zin in pianospelen ;-)

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...