donderdag 29 september 2005


laatste jaar Leuven ?

Nu ik na buitengewoon veel moeite mijn "credits" goedgekeurd heb gekregen, ben ik er al niet meer tevreden mee. Het voordeel van vrij student te zijn : ik pik gewoon mee wat ik leuk vind en de rest laat ik vallen. Anderzijds : bij mijn weten is er nog nooit een studentenkaart gecontroleerd tijdens een les. Zou ik het wagen ? Fundamentele wijsbegeerte, het lijkt mij een mooie herhaling van wat ik ooit als vak al moest studeren.

Het academiejaar is duidelijk begonnen. Een drukte in Leuven waarvan je je afvraag waar al die mensen 's avonds naartoe gaan. Hebben die allemaal slaapplaats ? Barst de stad niet langzaamaan uit z'n voegen ?

Maar meteen ook de luxe van het Stuk-programma, een Uur Kultuur, de zovele lezingen en activiteiten die deze universiteitsstad rijk is. Wat zal ik dat missen volgend jaar (The Big Move !) Anderzijds zal het ook genieten zijn van het dorp waar ik wonen zal, waar de tijd ongeveer altijd gelijk is en vooral door seizoenen bepaald. "Leuven is niet ver weg", zegt mijn liefje dan, maar het is niet hetzelfde. Een dik kwartier in de auto, de onmogelijkheid om hier parkeerplaats te vinden...
Terwijl we nu op tien minuten beslissen of we ergens heen gaan en gewoon de handtas nemen en te voet weg zijn. We kunnen met hartelust blijven hangen in een restaurantje of café, we zijn nooit ver heen.

Dus, ik moet er dit jaar nog van profiteren.
Doen !

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...