dinsdag 20 december 2005

Ingewikkeld

ons droomhuisje...Dat de aankoop van een huis met verbouwingswerken zo ingewikkeld was, had ik mij niet kunnen voorstellen. De staat speelt werkelijk hide and seek. Enerzijds moet je van alles betalen, anderzijds zijn er heel wat subsidies. Betalen is nooit een problemen, de fiscus vindt je wel en o wee als er iets niet klopt. Maar wegwijs raken door de reglementering van de subsidies is een andere zaak. De regelgevingen verschillen dan nog per gemeente, provincie, sommige zaken worden bepaald door het gewest, andere zijn weer federaal.
Ik denk echt dat veel mensen van alles mislopen waar ze wel degelijk recht op hebben, en nog erger : wij zullen zo'n mensen zijn.
Je zou al bijna je job halftijds moeten staken om je met de opvolging van papieren en werken bezig te houden.
Ondanks dat we nog maar in het "papieren" stadium zijn hou ik mij vast aan het beeld dat ik voor ogen heb van onze nieuwe thuis. Het is maar goed dat je weet dat het 'voor altijd' (of toch heel lang) zal zijn. De werken zijn één ding, maar de 'papieren' zijn al minstens zo erg !

Even frustratie ventileren !

5 opmerkingen:

Stijn zei

Ideaal om de stoof mee aan te doen als je't mij vraagt.

Anoniem zei

Wil wel effe kwijt dat ik een lichte aversie begin te krijgen van die geobsedeerde verbouwers. In onze straat (Kessel-lo) wordt er ongeveer al twee jaar lang onophoudelijk getimmerd, geboord, gezaagd, geslijpvijld etc. De vakantiedagen op ons thuisfront die wij tgv helse lawaaitoestanden de mist zagen ingaan, zijn ontelbaar. Vat het alsjeblief niet persoonlijk op, maar het woordje "verbouwingen" bezorgt mij ondertussen kouwe rillingen. Er lijkt echt wel iets dwangmatigs mee gemoeid te zijn. Sorry hoor.

kaat zei

@Marlon : ik snap dat echt héééééél goed. Ik vind er ook niets aan, daarom hebben we trouwens twee adressen, zodat we nog kunnen vluchten. Maar inderdaad, voor de mensen die ernaast wonen of in de buurt moet het verschrikkelijk zijn, zeker het lawaai.
Ik hoop dat het niet te lang meer duurt voor jou, en wat jouw buurt betreft : ik denk zelfs dat ik weet waar die bouwwoede heerst !

Anoniem zei

@kaat,

hé, zou de wereld echt zo klein kunnen zijn? euh, 't is ook een psychologische kwestie:ik denk dat ik van jou veel lawaai zou kunnen verdragen, je lijkt me sympa quoi

Anoniem zei

En plan ook al maar verlof voor de aansluiting van water, gas, elektriciteit, ... Daar kan je je hele verlof aan opdoen, niet dat ik je nu al wil ontmoedigen ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...