donderdag 10 augustus 2006

Hippe keuken


Vandaag even gaan zien voor onze nieuwe keuken. We hadden software gekregen en die had ik al zeer goed onder de knie. De keuken was in principe uitgetekend en helemaal af, we wisten tot op de eurocent wat ze kostte en electriciteit en waterleiding zijn al voorzien op die plannen.
Fier als een gieter nam ik de plannen mee (ontwikkeld met hun software) en de hele rimram ook nog eens op USB-stick. Misschien moest er toch nog iets veranderd worden.

USB-stick ? Nee, dat kunnen we hier niet gebruiken. Maar het is wel fantastisch hoor, u kan goed met het programma overweg. Mag ik uw plannen eens zien ? Dan voer ik alles opnieuw in de computer. (Eu ?)

Tiens, u gebruikt precies oude codes. Nog nooit gehoord van kast XXXZ. Is dat onze software ? (Jaaaaaaa !). Nee nee, dat lukt niet, die kasten zus en zo.

Ik opteerde nog dat het programma (hun software) het had aanvaard én dat we het geheel een beetje hadden afgekeken van de showroom.
Zegt de zeer vriendelijke man : ja, in de showroom is het heel mooi. Dat is om de klanten een beetje te verleiden, maar dat is niet altijd te realiseren. Soms wordt er wel wat gefoefeld. (Hoe kan je nu foefelen met dezelfde meubelen die je verkoopt ?).

Soit, na veel geduld stond er ... een andere keuken op papier. Niet slechter dan het eigen ontwerp. (Ook niet beter, gewoon anders).

"We zullen u de offerte voor de montage binnen de week opsturen".
Maar het is toch een kwestie van rekenen, opperde ik nog : zoveel basiselementen aan zoveel geld, zoveel 'farmaciekasten' (waar halen ze de naam ?) aan zoveel, zoveel werkblad aan zoveel. De computer weet precies wat we besteld hebben, de montageprijs is per eenheid, zo moeilijk kan dat toch niet zijn ?

"U krijgt de offerte binnen de week per post".
Per post, dacht ik nog, maar ik zweeg. Hoezo per post ? Software, prijzen, alles zetten jullie op het internet en plots spreken jullie van de post !

De vriendelijke man glimlachte.
"We zijn niet zo hip als we er uitzien" zei hij.

Hij deed het met zoveel vrolijkheid dat ik hem op slag bijna alles vergaf.

En de hippe keuken, wanneer kan die er zijn ?
"Heel snel" zei hij nog.
Maar eerst de post.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

dat is dus echt je reinste volksverlakkerij! wat een waardeloos bedrijf... (mijn mening)


Je hebt het alleen subliem beschreven en dat is een compliment waard!

Anoniem zei

Geweldig verslag, helaas een minder succesvolle aankoop voor jullie keuken. Maar het is wel een kostelijk stukje geworden. Stuur het eens in naar een mooi woonblad. Als ze hun lezers een plezier willen doen dan zullen ze dit zeker plaatsen. Ik wens je nog veel succes en een dynamiekere service tijdens de plaatsing van de keuken.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...