dinsdag 14 november 2006

een nieuw leven

Ik vind mijn leven best leuk. Ook al zit ik momenteel met een 'infectie op de luchtwegen' en stel ik het nemen van de trap momenteel gelijk met de beklimming van de Kilimanjaro. Geen lucht ! Willen puffen maar niet kunnen.
Het schijnt de tijd van het jaar te zijn.

Het weze zo. Ik ben ook stemloos, en in mijn job valt dat dik tegen. Naar verluidt zie ik er ook niet zo goed uit, kan je plooien van vermoeidheid in mijn gezicht zien en zijn mijn ogen waterig.

Maar niet zo in mijn Second Life. Want momenteel ben ik daar een echte City Chick met een taille waar Barbie het nakijken heeft. Ik beweeg mij op 'ons' virtuele eilandje en probeer een praatje te slaan met andere 'newbies'.
Het lijkt een beetje op de Sims, maar nu ben ik 'echt' (what's in a name ?) en de anderen ook. Ik kan zelfs relaties aangaan. Als die andere tenminste ook wil. (Ik wil niet !)
Ik kan geld verdienen. Echte dollars zelfs.

In principe ben ik er nooit alleen want er zijn altijd wel een paar duizend mensen ingelogd, net zoals in Leuven ook een paar duizend mensen rondlopen.
Ik ben ingelogd uit interesse. Het intrigeert mij : alsof er een parallele wereld bestaat waarin mensen enkel virtueel leven en kunnen zijn wie ze willen.
Pardon. Niet helemaal. Want de 'chats' zijn 'real' en je kan wel het een en ander aan elkaar breien, je blijft toch altijd jezelf. Zo kom je er trouwens net zo goed mensen tegen die graag eens hun frustraties uitkafferen op een toevallige voorbijganger.
Ik vraag mij af of deze virtuele maatschappij zich op termijn verder zal 'beschaven'. Zullen principes als recht en democratie ook virtueel 'uitgewerkt' worden ?

Je zal mij nog een tijdje in Second Life vinden omdat ik de technologie prachtig vind. Maar al bij al is mijn 'First Life' veel te boeiend om hier veel tijd te verdoen. Liever alles 'live', ik zie liever een gezicht, hoor liever een lach.

Een derde van de 'players' zou verslaafd zijn aan Second Life. Dat geeft toch te denken... Zouden die allemaal ontevreden zijn met hun leven ?
Anderzijds : in mijn Second Life zie ik er momenteel heel goed uit, heb ik stem, geen last van infecties, moet ik niet schoonmaken, kan ik vliegen, durf ik parachute springen, loop ik in de zee, ben ik astronaut in opleiding ... ... ...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...