vrijdag 23 februari 2007

boekenfestijn

Gisteren met ons vieren naar het Boekenfestijn in Leuven geweest. Allemaal sterk gebudgetteerd, want aan boeken geven we al te graag (te) veel geld uit. We genieten er dan ook van. Soms is het hier stil in huis en zitten we allemaal te lezen. De ene hier, de andere daar. Er wordt ook verteld over wat gelezen is.
Met 50 euro in de hand werd het kiezen.
Mijn oog viel nogal snel op 'China, Het Koninkrijk van de Draak'. Een prachtig uitgegeven fotoboek. Het reizen is dus begonnen.

Mijn eerste doelstelling was echter het bestuderen van de geschiedenis. Met een bibliotheek als Twee Bronnen mocht dat geen probleem zijn ... dacht ik. Toch bleek er weinig te vinden over de geschiedenis van dit lang gesloten land. Tibet - geannexeerd door China - kreeg dan duidelijk weer meer aandacht. Ook over Mao is er genoeg te vinden, maar echt boeken over geschiedenis heb ik niet gevonden.
Gelukkig dus gisteren het boekenfestijn, daar was China wel een klein beetje aanwezig.

Wat de Chinamanie betreft heb ik mij nog tegoed gedaan aan volgende boeken :

Dat wordt dus prachtig leeswerk en vertoeven in het China van vroeger en nu.

De rest van het budget ging op aan girly stuff zoals mijn echtgenootje het noemt (en hier dus niet nader omschreven !!!), nog 2 boekjes om hem te kunnen bijbenen : The Universe en Space Exploration, een leuke woonwaaier en een Spel over Wereldliteratuur.

Gelukkig is er maar één keer zo'n beurs op een jaar, de centjes zouden nogal vliegen !

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ah, Leuven...ben daar veertig jaar geleden geweest..

zie:
http://maharal.blogspot.com/2005/06/astral-story-ii.html

Anoniem zei

Het boekenfestijn, joepie!!! Er zijn er meer maar ik ga uit zelfbescherming -of moet ik zeggen bescherming van mijn bankrekening- alleen maar een keer per jaar, in Utrecht. En dat heeft dan een heel hoog 'kind in de snoepwinkel'-gehalte!

Anoniem zei

Een keer per jaar in Leuven bedoel je ;) ? ben ook geweest maar vond Brussel eigenlijk beter...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...