woensdag 25 juli 2007

eerste nieuws uit China

Grappig, ik krijg hier blogger in het Chinees dus hoop ik dat het voor jullie wat leesbaar is. Gezien de moeilijkheid om met Chinese software te werken kan het hier wel eens fout gaan dus ik excuseer mij nu al op voorhand voor alle mogelijke fouten.

Vandaag heb ik de Chinese muur beklommen. Het is werkelijk een klim en geen wandeling. Zeggen dat je het moet gezien hebben om te beseffen dat het zo "straf" is, is natuurlijk open deuren intrappen maar het is vooral de lengte die indrukwekkend is. Hoe ver je ook ziet de muur (of muren want soms vertakken ze) blijft verder gaan.

Dat Chinezen geen Engels spreken is waarheidsgetrouw, je moet hier echt inventief zijn om uitleg te krijgen of te communiceren. Anderzijds is mijn ervaring dat ze wel heel erg hun best doen en hulpvaardig zijn. De jonge generatie spreekt wel al wat Chinees maar ze konden niet zwijgen over mijn grote neus (opgepast, wel in hun ogen !!!) en mijn grote(ook volgens hen) blauwe ogen. Gisteren nog werd ik door een Chinese familie aangeklamd, ze toonden mij hun fototoestel en ik dacht dat het was om een familiefoto van hen te nemen maar nee hoor, het was omdat ik blank was ! Gekke toestanden !

3 opmerkingen:

Anoniem zei

welk gevoel is er vooral wanneer je op die muur staat? Het moet toch wel indrukwekkend zijn, vermoed ik.
Ik kijk uitnaar de volgende reisnota's!

Nele zei

Heel herkenbaar! Wij waren vorig jaar omstreeks deze tijd ook in China en ik werd ook regelmatig aangeklampt voor foto's. Ik ben nogal groot en vrouwelijk gevormd ;-) met blauwe ogen, en dat vonden ze daar blijkbaar wel heel bijzonder.

Anoniem zei

Hallo,

Ik moet mijn spreekbeurt over China doen. toen ging ik op google kijken en kwam ik dit tegen! dus heeft u misschien wat informatie voor mij??Heel graag mijn e-mail adres is: anna-nickensimon@hotmail.com

Vriendelijke Groeten: Anna 11 jaar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...