donderdag 13 september 2007

zwaar werk

We zijn nog geen twee weken terug aan het werk en het lichaam kreunt. Of liever : de voeten. En ik ben lang niet de enige de klaagt. Net als andere collega's mis ik mijn 'crocs'. Op de een of andere manier zijn dat niet alleen vrolijke schoenen, maar ook voetvriendelijk. Ik had ze meegenomen naar China als pantoffeltjes voor na een zware wandeldag, maar ik heb ze daar niet eens afgedaan. Kilometers heb ik met de crocs gelopen, tot groot jolijt van heel wat Chinezen die nog nooit zo'n gekke schoenen hadden gezien. Want een beetje gek zijn ze wel.
's avonds stak ik ze gewoon onder de kraan en ze zagen er weer helemaal nieuw uit.

Nu het gewone (lees : werk-)leven weer begonnen is heb ik weer 'klassieke' schoenen aan. Geen Crocs. Maar wel ernstige schoenen. Gisteren kon ik wel janken van zoveel vermoeidheid in mijn voeten. Alsof er klompen aan mijn voeten hingen. En dat ging niet eens weg na het verwijderen van de zondebokjes.

Dus polste ik even bij de collega's : als we nu - de crocsfans - onze crocs op het werk droegen ? Ik wil best een zwart paar kopen. Kwestie dat het niet al teveel opvalt. Kwestie dat we na het werk lieve voeten hebben. Maar de meeste collega's waren niet enthousiast over mijn voorstel. 'Eenmaal ik thuis ben...' zeiden ze in koor. Tja, maar ondertussen loop ik wel uren op die ondingen.

DUS... was ik genoodzaakt om mij naar een degelijke schoenenwinkel te begeven en daar schoenen te kopen die beloofden om mijn voeten evengoed te verwennen : Mephisto's. Nu wéét ik al jaren dat zo'n schoenen oerdegelijk en gezond zijn maar ik vind ze ook oersaai en overjaard. Gelukkig heeft Mephisto z'n collectie een beetje vermoderniseerd, maar bij de keuze tussen pijnlijke modieuze voeten en ondersteunde eu ... saaie voeten zal het toch het laatste worden.

Tenzij we allemaal onze crocs aandoen natuurlijk.
Want die vind ik best vrolijk.
Wat kan er tegen een vrolijke noot op het werk zijn ?

1 opmerking:

Anoniem zei

laat dat nu net de gedachte zijn die ik gisterenavond had ... ik stelde me ook al een concrete aanpak voor: een extra-paar crocs voor op kantoor en een stel 'geklede' schoentjes in de burolade om een verdieping lager naar de vergaderingen te gaan of een hooggepplaatste bezoeker te ontvangen ...
misschien dat organisaties daar wel wat in zien in kader van een HRM- en antistressbeleid?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...