dinsdag 22 april 2008

De Tuinkamer (1)

Goed nieuws van E-bay ! Ik heb 'gewonnen'. Nou ja, dat zeggen ze daar dan zo mooi. Ik was de hoogste bieder. En de enigste. Wat betekent dat ik de startprijs betaald heb, en wel voor dit :
4 zo'n (zoals de vooraan op de foto, met de meer ronde vorm) stoelen voor 15 euro. Nu nog hopen dat ze in redelijke staat zijn. 4 stoelen voor mijn 'Nieuw project' waar ik vandaag echt aan begonnen ben : de tuinkamer !
Het is superleuk omdat ik eigenlijk een NUL budget heb. Toch heb ik de indruk dat het zal lukken. Ik heb al een oude houten tafel. Ik heb ze nog niet goed bekeken maar ik denk dat ze zelfs kan uitschuiven. Er is zeker zo'n mechanisme voorzien. De tafel heeft de voormalige boerin-eigenaar laten staan toen het huis hier verkocht werd. Vandaag hebben we die uit een van de stalletjes gehaald en in de schuur gezet. Vervolgens was het de beurt aan een ovalen spiegel, zo groot als een mens. Die heb ik tegen de achterste muur gezet. Zo'n spiegel is niet alleen mooi maar hij weerkaatst ook het licht.
Het volgende was de broodkast. Ik weet niet echt hoe zo'n kast in elkaar zit, maar er is een compartiment in voorzien dat van binnen metaal is, terwijl de rest allemaal in hout is. Volgens het liefje was dat om het brood in te bewaren. En waar heb ik dat op de kop getikt ? Bij de 'oude' rommel van het liefje die dat 'ooit' eens gekocht had ... en naar (weeral) een van de stallingen had verhuisd.
Op zolder (god mag weten van waar dat komt) heb ik een oud schoolbordje gevonden, een rieten smalle mand van meer dan een meter, nog een kleine oude spiegel en een thermometer. Allemaal op zolder. Daar staan trouwens nog meubels van de boerin zaliger. Zelfs zo'n glazen (kristal ?) flesjes die zeker iets met 'je mooi maken' vandoen hebben. Voorlopig nog helemaal onder het stof.
Nu ja, voorlopig heb ik genoeg. Sterk, ik ben gaan winkelen in ons eigen huis. Met een beetje geluk kunnen we deze week de stoeltjes halen ! En als het echt zomer heb ik ook al tuinfakkels ! Die kregen de deelnemers aan de Sylvesterloop cadeau na hun loop ! (Dit blogje lijkt wel zoiets als 'alles gratis !')
Here comes the summer !
@Buffs : fotootjes komen. Nu 'vergaap' ik mij altijd wel aan jouw tuin, verwacht evenwel niet hetzelfde ! ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een fijne vooruitzichten. Heerlijk om het gezellig te maken. Veel plezier!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...