woensdag 20 januari 2010
Belgacom ergernis
Ik kan er een lijstje van maken. Maar goed, is Belgacom zoveel waard om mij druk in te maken ?
onze vaste lijn toont bij tijden tekenen van 'bezet zijnde', want niet het geval is. Gevolg : geen telefoontjes meer naar buiten en ook niet meer naar binnen.
Ik bel het gratis nummer via mijn GSM (hoop dat het inderdaad gratis is !) en een computerstem vraagt me mijn nummer in te geven met het bericht dat ze zo al de lijn checken. Dat kan enkele minuten duren zeggen ze.
Dus wacht ik meer dan enkele minuten, maar goed, de computer of wat dan ook is mijn lijn aan het checken dus alle begrip.
Fase 2 : de lijn is gecheckt en ik zal doorverbonden worden. Maar alle medewerkers zijn in gesprek. Dat duurt ook wel even.
Weerom : alle begrip. Als die mensen zouden moeten 'wachten' tot wij bellen zou het een dure bedoening worden.
Fase 3 : ik krijg iemand aan de lijn. En wat zegt die ? "We gaan uw lijn checken, dat kan even duren". Al heel wat minder begrip, want, hadden ze dat net niet gedaan ? Hebben ze me daarnet wat wijs gemaakt ?
Fase 4 : besluitvorming. Dat het aan heel veel zaken kan liggen, het probleem. Dat neem ik ook wel aan. Ik kan van alles doen. Toestellen controleren, stekker controleren of tja, als dat allemaal niet lukt, een technieker bellen. Ik zeg dat alles gecontroleerd is. De technieker krijg ik niet. Misschien later. Als ik alles gecontroleerd heb.
Net zoals zij doen dus : twee keer ?
Hoe efficient !
categorie
stressed
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
5 opmerkingen:
U ergert zich toch ook? ->
http://affodil.wordpress.com/2010/01/11/are-you-being-served/
Ik zal onze belevenissen met Telenet eens op mijn blog zetten. Heel vergelijkbaar.
Heb dat overlaatst ook voorgehad. Gebeld...wachten...gecontroleerd...wachten... Toen wisten ze me te vertellen dat er een kortsluiting was op 1 van onze toestellen. Begin maar uit te zoeken... Bleek uiteindelijk dat mijn man bij de aansluiting van de ADSL een verkeerde stekker had ingestoken, of zoiets. Maar toen waren we al enkele dagen verder, en van Belgacom geen hulp...
Troost u, ik ken genoeg mensen die aangesloten zijn bij telenet en het is daar absoluut niet beter. Vind het wel vreemd dat je geen technieker toegewezen kreeg als je gezegd hebt dat alles al gecontroleerd is.
Ik heb zelf nog bij Belgacom gewerkt en ik kan er boeken over schrijven over hoe het er daar aan toe gaat op zo'n klantendienst. Zolang alles goed gaat en ge ze niet nodig hebt is't allemaal tof, maar als ge als werkende mens ze nodig hebt, dan is't vaak minder.
Een reactie posten