vrijdag 4 januari 2013

Brain Dump



Ik hou al zo lang ik het mij kan herinneren een dagboek bij. Eerst in oude agenda's die mijn ouders kregen van de bank (toen nog grote) later in mooie notitieboeken.
Met de komst van de computer werd het allemaal digitaal en gebruikte ik WORD en later Google Docs en zijdelings kwamen daar ook de blogposten bij, maar dat zijn geen echte dagboeken, dat is iets anders !

Het liefste werk ik in WORD omdat dat mooi te lay-outen is en dat ik daar foto's en al kan bij zetten. Alleen ... die lay-out werkt ook tegen mij. Want het is tijdrovend, en ik lijk wel een verhaal te 'construeren', niet dat het niet waar is wat ik schrijf, maar het is gepolijst, het staat mooi in alinea's, en het is allemaal heel logisch en redelijk opgebouwd. Als braindump kan dat eigenlijk niet echt tellen.

Tot ik een paar weken geleden het project 750 words vond : met als doelstelling om iedere dag 750 woorden te schrijven, wat ongeveer overeenkomt met 3 A4 bladzijden. Het is volledig privé en je kan er zo goed als niets in opmaken, wat voor mij alleen maar een voordelen heeft.

Ik gebruik het nu regelmatig en sta zelf te kijken over hoe makkelijk ik blijkbaar 3 bladzijden vol schrijf. Ik doe het 's avonds als echte "Brain Dump" : alles wat nog in mijn hoofd zit laat ik er zo uit, zowel gedachten over de voorbije dag als dingen waarvan ik denk 'ho, morgen misschien'. Teruglezen heb ik nog niet gedaan, maar uit ervaring weet ik dat het soms fijn is om eens te lezen hoe het was een jaar geleden.

En met een leeg hoofd is het soms makkelijker slapen !

Klik hier om er ook aan te beginnen


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...