maandag 23 augustus 2004


relatietest

Ga met je lief eens op vakantie en je weet onmiddellijk of het snor zit.
Dat heb ik veel gehoord en ik heb er smalend om gelachen. Op vakantie ben je immers in allerbeste omstandigheden : lekker eten, meestal zon, tijd zat, alles zit mee. Misschien is het voor sommige koppels een hele aanpassing om 24 uur bij elkaar te zijn, maar gezien het vriendje en ik over zoveel vakantie beschikken is dat niet echt nieuw.
Vorige week kwam het grote werk : de vierdaagse van de Ijzer. Elke dag 32 km wandelen, weinig getraind, dikwijls meer dan 6 uur per dag (pauzes inbegrepen), door felle zon en dan in gierende regen. Slapen in een tent en de hele nacht moeten bidden dat ze niet helemaal de lucht in gaat omdat we in een storm zitten en de grond zo drassig wordt dat geen enkele 'piket' blijft zitten. Binnenregen in de tent : natte kleren en natte slaapzak. Het leger dat je op het ontiegelijk uur van 5.30 uur wakker maakt met 'Forever Young'. Het record 'aantal blaren per teen' breken met drie per teen. Honger. Vermoeidheid. Verschraalde huid.

Wij zijn terug - met medaille ! - en hebben ons heerlijk geamuseerd. Hoe erger de omstandigheden hoe meer humor er kwam. Lachen om onszelf en ons dwaze plan : wie loopt nu in een lus 32 km om op hetzelfde punt terug te keren ?
Liefjes zijn omwille van de blaren.

Ik koester de medaille, enerzijds om het kind in mij dat fier is, anderzijds omwille van dat vriendje en ik. We verdienen het !

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...