woensdag 2 februari 2005

Racisme als meningsuiting

Gisteren een van de meest zinloze discussies gevoerd. Op mijn werk gaf iemand een racistisch discours. We gaan op stadsbezoek in Antwerpen en de Joodse wijk staat op het menu. Ik heb die themawandeling al eens meegemaakt en ik vond het best interessant om meer te weten te komen over die gesloten gemeenschap met eigen gebruiken en feesten.
Ik kreeg M. niet gestopt in zijn vooroordelen.
Op een bepaald moment zei ik gewoon 'ik luister niet meer', en stapte het op.
Nu is er bij ons ook deontologie en hiëarchie. Ik kreeg vandaag te horen dat ik geen respect had voor andermans mening en dat dit beroepsmatig niet kon.
Ik word dus op het matje geroepen.
Het zit mij heel erg hoog, zo hoog dat ik op zo'n momenten de zinvolheid van mijn werk in vraag stel. Ben er al de hele dag van onder de voet.

1 opmerking:

Anneleen zei

Kaat, ik steun je ten volle! Als je wilt, kom ik je helpen om dat matje eens goed uit te borstelen :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...