woensdag 30 maart 2005


spooky

De voorbije week twee films gezien : Eternal Sunshine of the Spotless Mind en The Ring, als inleiding op The Ring II die het liefje het liefste in de bioscoop wil zien.
Ik heb daar zo mijn twijfels over, want bij de Ring I moest ik toch wel heel veel affirmatie hebben van zijn aanwezigheid en zo nodig hard in zijn hand kunnen knijpen.
"Dat kan je in de bioscoop toch ook ?", zegt hij dan, maar daar zijn geen dekentjes waar ik kan onderkruipen.
Maar voor alle misverstanden : ik heb De Ring helemaal uitgekeken. Allerlei omstandigheden zorgden ervoor dat de film nog bangelijker werd : ook deze videocasette lag hier al een paar dagen te liggen. Buiten was het donker en waaide het. De hele film hield mij in de ban maar een aantal dingen zijn mij (reageer aub !) nog altijd niet duidelijk. Vanwaar komt Samara ? Ze wordt geadopteerd door een vrouw 'die beter nooit kinderen had kunnen krijgen'. Hideo Nakata (de maker van de originele Japanse versie Ringu en regisseur van de Ring II) zegt :"Samara wordt verwekt. Niet door menselijk geslachtsverkeer, wel door duistere golven terwijl haar moeder de oceaan inkijkt". (Focus Knack 30/3). En die paarden dan ? Was dat haar wraak omdat ze haar uit haar slaap hielden ? (She never sleeps ?).

Ik heb heel erg van de film genoten, ook al draagt hij het etiket horror en heb ik het daar niet op gezien. Ik zou 'm ook aan iedereen aanraden om 'm te huren : lekker met popcorn of chips, al dan niet onder het dekentje en wellicht bij voorkeur met je geliefde of een hoopje vrienden die elkaar nog wat banger kan maken.


Of we de Ring II nu al dan niet in de bioscoop zien, valt even wel nog af te wachten...

PS : De tweede film was : Sunshine of a spotless mind, heel ander genre, maar origineel verhaal en romantische lovestory. Kwestie van The Ring even te vergeten (wat totaal niet lukte !)

1 opmerking:

Anoniem zei

Schrap alles van "The Ring" en neem terug wat je van "Eternal Sunshine" zegt, en ik ben het helemaal met je eens.

http://www.docfilm.be/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...