woensdag 10 mei 2006

Noodgevallennummer

Vroeger had ik een GSM voor noodgevallen. Mijn noodgevallen welteverstaan. Voor het geval ik iets zou voorhebben of als ik te laat zou komen. Of de weg niet wist. Of lekke band had. Je wist maar nooit.
Nu is mijn nummer het 'noodgevallennummer' geworden. Iedereen belt. De electricien, de 'chaufachist' (???), de metsersbaas, de schrijnwerker.
En allemaal hebben ze noodgevallen. "Hoe wil je die muur ?". "Die venster moet eruit, kan je bellen naar die of die ?", "monofase of ....." ?

Vroeger lag mijn GSM meestal thuis. Nu is het anders. Ik durf 'm niet meer te vergeten.
Want iemand moest eens een 'noodgeval' hebben.
(Elke dag zijn er noodgevallen in ons huis !!!).

Maar ze werken zich te pletter. Hele ploegen mensen. Met de zon op hun rug en liters water in de buurt.

Ze leveren prachtig werk.

Zo mogen mij altijd bellen.
Als het af is.
Voor een bak bier.
Of zoiets.

2 opmerkingen:

annelies zei

Leuk stukje!
Wanneer verwacht je dat het af zal zijn?

Anoniem zei

@anneliesje :
de metsers zouden eind volgende week moeten gedaan hebben. Volgende week beginnen ze aan het dak. Dan komen de vloerders, maar die kunnen niet 'aansluitend' werken, dus duimen maar.
Enfin, het moet goed 'te bewonen' zijn tegen eind september met alle faciliteiten, maar het afwerken van de binnenmuren, de juiste vloeren (want 'de chape' moet drogen !) verlichting etc, dat zal nog een eindje duren ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...