maandag 18 juni 2007

Dip. Diepe dip ? Dip.


Binnen 10 minuutjes sta ik opnieuw klaar om aan mijn looptraining te beginnen. Les 23, oftewel 1 x 10 minuten lopen en 2 x 12 minuten lopen met 1 minuut wandelen tussenin. Het is niet dat ik denk dat het niet zal lukken, ik wéét dat ik het kan en de vorige keer was er maar 1 rustpauze, zij het van 2 minuten.

Maar ik lijd aan verveling. Saaiheid. Ik verlies het doel uit ogen. Of liever : ik word wat ontmoedigd dat ik de deadline van eind juni niet zal halen.
Officieel heet het : 5 km aan een stuk lopen. En dat moet kunnen zeggen ze, als je je netjes aan de Start-to-Run trainingen houdt.

Maar was ze vergeten is dat de STR-trainingen geen rekening houden met snelheid. Zo loop ik die trainingen wel netjes uit tot op de second, of ik gooi er zelfs een minuut bij, ik haal echter niet de veronderstelde 10 km per uur. Want dat is het toch : als je op het eind van de rit een half uur kan lopen, volgt het 'examen' van de 5 km.

Het liefje daarentegen, sloeg gewoon een maand training over (12 trainingen) en kan welliswaar minder lang lopen dan ik, maar hij haalt toch 11 km per uur. Frustrerend !

Och, dit is echt een Dip. Een dikke DIP.
Update : nou ja, het ging. Zonder de tong op de grond te moeten slepen. Het lichaam zegt me 'dankjewel'... Voorlopig haal ik mijn motivatie uit rationele overwegingen : ik word zeker fitter en energieker ! Maar ik hoop toch dat de funfactor gauw terugkeert, want daar heb ik wééééken mogen van genieten !

1 opmerking:

Anoniem zei

Kaat, we hebben het allemaal wel eens moeilijk. Maar meestal zet je kort daarna een grote stap voorwaarts. Snelheid is trouwens niet belangrijk in de opbouwfase; conditie wel! Die snelheid volgt wel. En vergeet niet, je vriend is allicht een man, en die lopen voor eenzelfde niveau van getraindheid sowieso een 2-tal km per uur sneller.
Wat je zegt over str, daarin heb je m.i. gelijk. Zelf begeleid ik geregeld ik str's, en het is inderdaad zo dat ze leren een tijd lopen vol te houden en dat de proef dan ineens wordt gehouden zowel over lengte als over afstand:5 km in halfuur, terwijl die snelheid (10/u) geen enkele keer geoefend werd. Voor ons is geslaagd wie het 30 min lopen volhoudt, ongeacht de afstand. Succes nog!
Grtz!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...