dinsdag 18 september 2007

links


Ik moet links worden. Oftewel : alleen mijn linkerhand en linkerarm gebruiken. Want die rechter, die heeft het laten afweten. RSI zo heet dat mooi.
Glazen, strijkijzer, balpennen, ze vallen allemaal door mijn hand.

Tikken met dit linkerhand valt niet mee. Een blikje openen met linkerhand : noppes. Pilletjes (voor die RSI !) doordrukken met het linkerhand : njet.

Linkse SMS, links met de afstandsbediening. Met je linkerhand de schakelen met de auto. Het stuur (ik heb geen stuurbekrachtiging) van de auto. Gaat allemaal niet.

Compleet afhankelijk van het linkerhand. En van het liefje.

Zolang je je rechterarm en -hand niet gebruikt mag je verder bijna alles doen. zegt mijn veel te opgewekte dokter. Tja, hoeveel schiet er nog over denk je ?
Damn !

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Naar het schijnt wordt je hersenactiviteit wel gestimuleerd door niet je dominante hand te gebruiken. En zou je na een tijdje hoger scoren op IQ-tests.
Het heeft dus ook zijn voordelen !

Philippe zei

Ja, zoals je zelf al onderschrijft, het is een hele aanpassing. Maar dat stemt dan ook weer tot nadenken en reflexie, te merken hoe afhankelijk wij eigenlijk wel zijn …
Wat het herstelproces betreft, dat zou duidelijk kunnen worden versneld met acupunctuur. Alvast veel sterkte !

1983 zei

Heb je een kantoorjob? Computerwerk … met de muis enzo … ? Een alternatief: www.wacom.be

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...