maandag 22 oktober 2007

zondeval ?

Onze queeste naar een 'fit en gezond' leven gaat door. Dus blijven we lekker gezond eten, wordt vrijdagavond baantjes-zwemavond en hebben we zaterdag flink doorgestapt bij de 8 km wandeling vol hellingen.
Flink is dat van ons !
Maar de weegschaal die ons meestal beloont met een lager cijfer, is de hele week stom gebleven.
Geen grammetje af. Oftewel : geen 100 gram af. Want ze weegt per 100 gram.

Nu zijn er mensen die zeggen dat dat niet gezond is, elke dag op de weegschaal. Tja. Zeg dat maar aan ondergetekende die gek is op cijfers. (calorieën, kilometers, maximale hartslag, fatburn, stopwach)

Hoe dan ook, op zondag hebben we NIETS gedaan. GELUIERD.
Tot manlief zei : zou ik niet even naar de bakker gaan ? Taart kopen ?
Mijn standaardantwoord is dan : breng de verleiding niet binnen !
Maar 8 dagen stilzwijgen van de weegschaal had zowaar mijn geduld uitgeput.
Doe maar ! antwoordde ik gezwind zonder twijfel.
6 stuks had hij bij : mattetaart, notentaart en nog iets met vanillepudding.

De frustratie was zo groot dat wij het allemaal gedurende de hele dag naar binnen werkten.

Als ik morgen een kilo zwaarder ben : nou ja ! Dan is het zo ! Dan zal ik nog méér kilometers lopen, nog méér sporten en ... 'nooit meer zondigen'. Ik geloof dat ik al schuld aan het belijden was voor de zonde, berouw uitsprak voor het gebeurde !

Deze morgen stond ik op de weegschaal. 800 gram minder.
Ik gaf het ding een trap op z'n kont : werkte het wel ?
Ja hoor : opnieuw hetzelfde cijfer.

Moraal van het verhaal : Kom in opstand tegen de tiranie van de weegschaal !

PS : voor alle zekerheid vandaag toch een longrun gedaan...

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...