maandag 8 december 2008

Gelezen




"Over leven, lopen, lezen" staat er op de hoofding van mijn blog te lezen. Wel, ik zou er misschien moeten bijschrijven : en bloggen. Want ik kan het niet meer zo goed bijhouden. Van de drie bovenstaande boeken die ik de afgelopen weken gelezen heb wil ik vooral een sterk pleidooi houden voor Gods Dwazen. Nee, geen religie, maar een verhaal over een vrouw uit een zigeunergezelschap die in een tijd van ketterijen en de pest, haar toevlucht moet nemen in een abdij. In de abdij is het een allegaartje van vrouwen die er om allerlei redenen zijn behalve om religieuze. De tijd ontbreekt me om het goed te beschrijven maar hier vind je alvast een uitgebreidere beschrijving. Het is echt een boek om in één ruk uit te lezen.
De andere twee boeken zou ik niet aanraden om te lezen. Ik ben een veellezer en lees gemakkelijk en veel, dus zo erg is het niet, maar als u als lezer van deze blog maar nu en dan een boek leest of weinig tijd hebt, dan zal u het boek van Joanne Harris zeker niet betreuren. Deze auteur is trouwens dezelfde als die van 'chocolat', een verhaal dat verfilmd werd met in de hoofdrollen Juliette Binoche en Jonny Depp.



Over 'de verlichte ziel' heb ik een kleine recensie geschreven die je kan vinden via mijn LibraryThing.

En nu hop op zoek naar een nieuw boek. Gelukkig staan de rekken hier vol en hoef ik niet persé onmiddellijk naar de stad of bibliotheek. Benieuwd wat het wordt, want soms laat ik het gewoon aan het toeval over. Misschien eens een thriller ?

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...