zaterdag 3 januari 2009

Opruimen !

Het is misschien een beetje drastisch, maar ik heb - op een paar dingen na - alles van Kerst alweer ingepakt. Ik vind de kerstversiering heerlijk, echt waar, maar eenmaal het nieuwe jaar begonnen wil ik ook 'opnieuw beginnen'. Kerstversiering hoort bij het oude jaar. Dus gaat vandaag bijna alles terug in zakjes, dozen en wordt de kerstboom helemaal 'afgebroken'.
Misschien is het ook een vorm van rouwritueel, want de (heerlijke) vakantie is bijna voorbij en in het hoofd komen alweer woorden als 'werk', 'agenda', 'voorbereiden'. Woorden die hier anders zo goed als niet vallen. Ja, ik ben er wel een beetje triest om, maar dat ben ik altijd bij verandering. Ik heb het zelfs als de vakantie begint. Natuurlijk blij om het begin van de vakantie, maar dan denk ik meteen ook aan de werkwereld die ik mis. Dat ik mij in beiden heel goed voel, is alvast dik meegenomen. Alleen nog een beetje aan die overgangen werken !

1 opmerking:

Anoniem zei

Zelfs opruimen ziet er bij jou gezellig uit.

Beste wensen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...