woensdag 8 april 2009

3de vakantiedag

Het pak van UPS werd geopend en daar zat een nieuw pc in. Laat ons even doe alsof dat een verrassing en een cadeautje was, nog zoveel pret !
Manlief kon niet begrijpen dat ik het ding ongeopend liet staan. Zijn vingers jeukten gewoon. Maar voor mij is een pc een pc en er zijn er hier al heel wat de revue gepasseerd. Daarbij : 't zou weer wat worden : dat overzetten van programma's en documenten. Gelukkig heb ik er al een beetje ervaring mee en is er hier aan externe harde schijven geen gebrek. Of via het netwerk.
Het lukte meer dan redelijk.
Alleen - het klikt echt niet tussen ons ! - met de Ipod was het weer morres ! De Ipod is immers verbonden met een bepaalde bibliotheek en je kan de aangekochte nummers niet blijven verzetten. Ik wou er geen moeite voor doen en de aangekochte nummers werden opnieuw aangekocht. Tenminste, sommigen, 't is idioot om je hele bibliotheek opnieuw te kopen, al moet ik niet overdrijven, zoveel nummers zijn het nog niet en ze zijn bijna allemaal betaald met cadeaubonnen. Dat maakt de pijn minder.

Terwijl ik dit schrijf krijg ik wijselijk bericht van I-Tunes dat mijn bib niet op de I-pod raakt. Het is er ook 'maar' een van 8 gig. Goed, hij zal zelf aanvullen zegt hij vervolgens. Met die nummers die mijn voorkeur genieten. Hoe hij dat gaat doen is mij werkelijk een raadsel, want aangezien ik de voorbije nacht alle bestanden heb overgezet en dus niet de bib 'an sich' zijn er geen gegevens van mijn vorige gebruik overgezet.

Ik vrees dus alweer het ergste.
En mijn lopen ? Die zullen ook wel allemaal 'foetsie' zijn.

Spijtig dat er nog altijd geen goed alternatief bestaat !

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...