dinsdag 2 november 2010

Herinneringen koesteren

Volgens Gretchen Rubin in het Geluk Project is één van de manieren om je leven gelukkiger te maken, het koesteren van herinneringen. Ze heeft natuurlijk gelijk, de herinnering aan iets heerlijks doet deugd. Alleen werkt dat geheugen niet altijd even goed en moet je je herinneringen soms echt 'opzoeken' of je moet al herinnerd worden aan je herinneringen !

Voor de Insiders mocht ik experimenteren met Abelli fotoboeken en ze mogen me daar meteen tot hun klanten rekenen. Ik maak immers heel graag foto's en laat ze bijgevolg ook afdrukken... waar ze vervolgens in een doos terecht komen om ooit eens te plakken of in een foto-album te schuiven. Nu weet ik dat dat laatste niet zo'n werk is, maar hé, het komt er niet van.

Zuslief maakt altijd van die fotoboekjes, maar ondanks het feit dat ik toch een beetje computervaardig ben zag ik daar heel erg tegenop. Door het Insidersaanbod had ik geen excuus meer, en dat is meteen te merken want ik heb maar meteen drie producten bij hen besteld.



Zoals je ziet heb ik ongeveer in alle formaten iets besteld. Mijn favoriet is het middelste formaat. Dat is een echt boekje met foto's van zo'n 10 centimeter op 15. Het kan iets kleiner zijn. Het past gewoon overal en je ziet de foto's nog goed. Het onderste is natuurlijk 'mooier' dat is een groot fotoboek (iets groter dan A4 formaat) maar dat heeft weer meer kans om in de boekenkast te belanden. Het bovenste boekje is in een soort accordionformaat. Het zijn dus een rij foto's onder elkaar. Hier vind ik ze net iets te klein maar wel ideaal om bijvoorbeeld je kroost in je handtas te hebben. Ik heb er een Ikeapotloodje bijgelegd om zo visueel al enig idee te geven over de formaten. Er zijn er trouwens nog andere.

Duur is het niet en eerlijk gezegd : tot mijn grote verwondering. Mijn lievelingsboekje (het middenste) kost (zonder korting) om en bij de 10 euro. Maar hé, jullie kennen mijn emailadres (of via reacties). 25 procent korting !

De software is ook niet moeilijk. Ik sta nogal huiverig  tegenover het downloaden van programma's, maar Albelli laat je de keuze. Je kunt het ook via het web doen zonder download. Moeilijk is het ook niet, omdat er sjablonen zijn en je altijd precies ziet het het eruit zal zien. Ik geef je wel de tip om je altijd te vergewissen van het formaat, want soms lijkt het groter/kleiner op je pc dan het in werkelijkheid zal zijn. Hulplijntjes zorgen er ook voor dat je foto's prima kan positioneren.

Dus hé ja, doen gewoon. Hier het adres : http://www.albelli.nl/

2 opmerkingen:

zusjesenzo zei

Ik heb albelli ook ontdekt via de insiders en ben ondertussen ook vaste klant. Ze leveren gewoon echt heel goeie producten vind ik. Dat hele kleine formaat daar heb ik ook al aan zitten denken om zo eentje te maken, inderdaad handig voor in de handtas.

Dag wereld! zei

Ik lees regelmatig (nu ja, de laatste tijd wat minder regelmatig wegens al te klein kindje) je blog en reageer bijna nooit. Maar mag het nu misschien toch?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...