dinsdag 21 juni 2011

aanrader !

En hier nu een zalig mooi boek !

In twee dagen uitgelezen (ja ik moet nog een beetje werken) en o zo genoten van de taal, de humor en natuurlijk de fratsen van de goden. Zwaarte is immers een moderne bewerking van de mythe van Atlas en Herakles.

Mijn vader was Poseidon. Mijn moeder was de Aarde. 
Mijn vader hield van de krachtige contouren van mijn moeders lichaam. Hij hield van haar afbakeningen en haar grenslijnen. hij wist waar hij met haar aan toe was. Zij was stevig, betrouwbaar, welgevormd en stoffelijk. 
Mijn moeder hield van mijn vader omdat hij geen grenzen kende. Zijn strevingen waren als vloedgolven. hij raasde, hij zonk, hij stroomde over, vormde zich opnieuw. Poseidon was een zondvloed van een man. hij straalde kracht uit. Hij was onpeilbaar, soms kalm, maar nooit stil. 
Mijn moeder en vader waren boordevol leven. Zij wàren het leven. 


Het boek is bovendien ook een pareltje : ingebonden, mooi papier.
Morgen gaat het richting - ik probeer zo weinig boeken nog te houden, ons huis staat al vol genoeg moet boekenkasten - collega die er hopelijk evenzeer van geniet als ik.

Te koop van een dure koffie in De Slegte ! 

1 opmerking:

Jolanda zei

I ♥ jouw recensies

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...