dinsdag 5 juli 2011

what's on a man's mind ?



Ik heb niet zo'n praatgrage echtgenoot en dat is een beetje een understatement. Opposites attrack zeggen zeggen sommige of juist niet, zeggen andere.
Hoe dan ook, het Lief is zwijgzaam.

Deze morgen reden we richting stad voor wat inkopen en wel in volledige stilte. Zelfs voor mij - notoir babbelaar - kan stilte deugd doen.
En hier komt het.

Hij :  Ik heb hout tekort voor mijn huis. 
Ik : ? 
Hij : ik zou hout kunnen kopen van de houthakkerij, maar die is niet gebouwd en daar heb ik ook hout voor nodig. 
Ik : oeie, dat klinkt niet goed. (denkend dat het wel ergens toe zal leiden en het klonk toch een beetje zorgelijk)
Hij : ik kan natuurlijk andere huizen afbreken en dat hout gebruiken. 


Ik wens hem goede moed en vermoed dat het gaat om The Settlers. Ik ben totaal geen gamer, heb er het talent niet voor en al zeker het geduld niet.

Na de boodschappen (hij naar de typisch 'mannelijke' winkels, ik naar de 'vrouwelijke',) spreken we af op de markt van Aarschot. De markt van Aarschot is in volle heraanleg. We genieten van een koffie en de rustige voormiddag. Tussendoor worden we gestoord door het lawaai van de werkers op het plein.

- Ho, dat doet er mij aan denken dat ik ze aan het werk moet zetten, ze moeten wel doordoen hé ?

Settlers dus. Of hoe hij vakantie ziet.

Hij heeft de computer trouwens verlaten. Vandaag stond er kajakken op het vakantieprogramma. In volle stilte, zonder motor en zonder ook maar een digitaal windje !



2 opmerkingen:

Jolanda zei

De psyche van een man doorgronden, het is mij tot nu toe niet gelukt. (ben ook in het gelukkige bezit van een zwijgzame man)

Tricky zei

ni simpel om 'mee' te zijn... en ik dacht dat dat alleen met jongeren zo was ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...