zondag 17 februari 2013

gelezen en goedgekeurd : nog eens Karin Fossum




Zalig, als je een reeks vindt waar je helemaal je ding in vindt ! Zo kan ik dus echt nog verder !
In tegenstelling tot vele krimi's gaat het bij Fossum niet zo zeer om de who done it, maar eerder over wie de man, vrouw is dié het gedaan heeft. Je komt via haar boeken in de geest van mensen met een eigen kijk op de wereld en ethiek. Eigenaardige figuren met een eigen logica en leefwereld. 


Van alle boeken die ik van Karin Fossum gelezen heb, staat voorlopig 'De duivel draagt het licht' nog altijd op nummer 1 :

"DE DUIVEL DRAAGT HET LICHT, Karin Fossum Een vrouw van een jaar of zestig komt verward het politiebureau binnen om iemand als vermist op te geven. Ze komt niet goed uit haar woorden, maar de politie vermoedt dat het om haar man gaat. De mogelijk licht demente vrouw wordt gerustgesteld en weer naar huis gestuurd. In haar kelder houdt zij echter iemand gevangen: een jongen die geprobeerd heeft in te breken, maar daarbij van de keldertrap is gevallen en zijn rug heeft gebroken. Ze heeft de jongen in haar macht en doet niets om hem te redden, behalve dan haar vergeefse bezoek aan het politiebureau." (bron)

Ik kan 's avonds echt uitzien naar het moment dat ik naar boven kan om verder te lezen. Gelukkig heeft Fossum een heel oeuvre, zo dat ik echt nog maanden lang zoet ben ! De boeken zijn ook zo in de bib te vinden ! 

Karin Fossum, de duivel draagt het licht 1998)
Karin Fossum, ik kan in het donker zien (2012)

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...