donderdag 21 maart 2013

De wereld draait door

Gisteren vertelde iemand mij het volgende :

"Ja, ik heb koorts. Ja, ik ben ziek. Maar ik kan niet thuisblijven, ik moet dat werk hier afmaken. Dus ben ik gisteren naar de dokter geweest en heb ik hem gezegd 'ik ben ziek maar kan niet rusten, geef me straffe medicamenten.'
En nu werken ze nog niet ! 


Het erge is dat ik dat wel meer hoor/meemaak. Mensen die ziek zijn (koorts !) en toch op de werkvloer staan. Sommige mensen zullen oordelen dat dit vergaand verantwoordelijkheidsgevoel is (tegenover wie/wat ?). Ik blijf het uitermate raar vinden. Wie ziek is moet genezen. Wie ziek is kan niet blijven presteren alsof er niets aan de hand is.

Maar het lijkt dus de meest gewone zaak van de wereld te worden. Ziek zijn en blijven werken.

Tot mensen crashen natuurlijk. En dat gebeurt ook. Dat zie ik ook om mij heen.
En weer kijkt niemand om.
Alsof het de gewoonste zaak is.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...