maandag 29 december 2014

De week in beelden

Huis



Er zijn jaren geweest dat er nooit genoeg kerstversiering in huis kon zijn. In 2008 bijvoorbeeld, toen was dit gewoonweg het decemberproject, terwijl ik in 2011 alweer een ode aan het alledaagse schreef. Dit jaar was er ook een minimale kerstversiering en wel bovenstaand engeltje dat ik ergens in een lade heb gevonden bij het opruimen. Voor de rest blijf ik wel bij die ode !

Winter




Dat alles betekent echter niet dat ik kan ontsnappen aan de winter met zijn korte dagen. Het licht, ho, wat mis ik dat ! Omdat ons huis nogal groot is en de dreiging van de Black Out precies nogal wat indruk op mij gemaakt heeft, staan vanaf de schemering in alle vertrekken kaarsen zodat je je weg kan vinden van de ene ruimte naar de andere zonder dat je het licht hoeft aan te steken. Je hoeft zelfs de kaars niet aan te steken, gewoon een tikje geven en ze brandt ! En dat zonder rook !

Het lijf 




Ik blijf zoeken naar gezonde, snelle ontbijtrecepten met zoveel mogelijk variatie. De eerste foto is Griekse yoghurt met frambozen. Heel erg lekker, maar ik vrees aan de vette kant. Eronder - de slechte foto dus - een smoothie van wat hier dringend moest worden weggewerkt : ananas - kiwi, banaan en munt. Lekker en zeker zeer voedzaam. Maar geef mij toch maar de rode vruchten ! 

Winter



Ha, het leek al bijna alsof we op skivakantie waren, maar dit was gewoon een lange wandeling in Limburg. Knalblauwe lucht en vast sneeuw, dat moét je toch gewoon buiten ? 



Op de feestjes na was het hier anders heel rustig, helemaal zoals ik het het liefste heb. Manlief en ik met een boek (in mijn geval e-reader) in de hand en ergens een grote kan thee en voor de rest geen geluid. Klinkt misschien oersaai - maar hé, zo hebben wij het graag ! Genieten van rust en natuur, goeie lectuur, wat wil een mens nog meer ? (Het lief antwoordt : goed eten !). Ach ja. 








Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...