woensdag 4 februari 2004


Initiatie snooker


Dat snooker belangrijk is ten huize van vriendin W., hoeft geen woorden. Eenmaal het huis binnen kan je niet naast de gigantische snookertafel kijken. Dat ik dergelijke meubel nog nooit in levende lijve gezien had, durfde ik niet zeggen, maar toen manlief terugkwam van zijn Snookeravond kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen.

Belgisch Finalist Peter stak zijn enthousiasme niet onder de tafel, en daar volgde een ware initiatie voor Kaat !

Toen ik na een half uurtje uitleg zelf een balletje mocht leggen, bleek dit veel moeilijker dan verwacht. Zo is het mij onbegrijpelijk hoe 'snookermannen' geen vijfvoudige hernia oplopen, beginnend in de rug en zeker nog eentje in de nek. Ten tweede moet je om te snookeren alle wetten van fysica van buiten kennen, plus massa's wiskunde. Net als schaken moet je ongelooflijk vooruit kunnen denken en moet je zelfs een beetje gemeen zijn : de bal zo weten te positioneren dat de andere het heel moeilijk krijgt om de juiste bal te raken.

Geen spek voor mijn bek dus. Ik ben al blij dat ik weet dat je altijd met de witte bal moet beginnen. Maar toch : respect voor alle snookeraars !

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...