maandag 20 september 2004


Jammer ?

In een nieuwe wereld terecht gekomen en het eist zijn tol. Aanpassing dan. Leven tussen twee huizen, over en weer. Dromen, veel dromen, maar geen tijd om ze te verwezelijken. Plannen.
Een herziening van mijn activiteiten dringt zich op, ik kom tot het pijnlijke besef dat de tijd zich beperkt laat uitpersen. Meer dan 24 uur krijg ik er niet uit. Concreet betekent dat : prioriteiten stellen.
Het is eigen aan mijn generatie veel te willen : de rust van een gezin, tijd voor mijn partner, gezellig thuis koken en het liefst zoveel mogelijk zelf doen aan het huis, maar ook : filmpje meepikken, boeken lezen, studeren, goed zijn op mijn werk, het hoofd cultureel hoog houden, sporten.
Momenteel krijg ik het niet gecombineerd en tot mijn grote verbazing merk ik dat het meest fundamentele misschien het eerst geschrapt wordt : het sociale leven, het 'tijd maken om stil te staan'.
Gek dat een mens zelden twijfelt aan zijn werk. Eerst werken werken werken. Of omgekeerd : als er aan iets geknabbeld moet worden dan aan al de rest maar niet aan het werk.
Ik moet eens goed nadenken.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...