zondag 5 september 2004


Weekend


genieten van het huisje, van zijn inwoners, van het volle leven in de natuur rond onsSchaarste doet appreciëren, zoveel is zeker. Schaarste aan vrije tijd en daarom ook volop het genieten van het weekend. Buiten is het nog zomers warm. De BBQ mag nog worden bovengehaald, einde vakantie betekent nog niet einde genieten.

Vragen die ik mij bij het begin van het nieuwe werkjaar stel : hoe kan ik ervoor zorgen dat het gevoel van rust en vrede, het talent om zalig te genieten, niet verloren geraakt in de sleur van het werken ? Hoe kan ik de herinneringen van een zomer vol warmte vasthouden ? Hoe kan ik de lichtheid van leven, zo inherent aan de vakantie ook plaats geven tussen de drukke werkdagen door ?

Zal ik er in slagen om op vrije dagen en weekends, het werk uit mijn hoofd te bannen en de stress en de gespannenheid inderdaad op het werk te laten ?
Voorlopig ziet het er goed uit. Ook al werken we soms wat in het weekend, het is in een ontspannen sfeer. Zondagen zijn nog altijd heilig en dat willen we zo houden, niets moet, alles lekker relax, tijd voor lang ontbijt en zalig eten, tijd om nu en dan een dansje te doen. Tijd om te genieten van de zalige grote tuin.

Ik hoop dat ik het niet vergeet, dat het werkjaar mij niet opslokt.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...