dinsdag 28 december 2004


paradijselijke oorden...

Thailand, Indonesië, het zijn landen waar ik prachtige vakantie-herinneringen aan overhoud. Ik trok er met de rugzak rond en had er geen vast adres, dus 'vermist' zou ik zeker ook al geweest zijn.
Nu pas besef ik ook hoe moeilijk het in zo'n situatie van algemene paniek zou geweest zijn. Het openbaar vervoer in Indonesië is zo goed als nihil. Je raakt maar via veel informatie vragen en liften van de ene plaats naar de andere. De luchthaven van Denpasar ligt gedeeltelijk in de zee, wellicht is die nu gesloten.
In Thailand is de taal een zware barièrre. Hun schrift is voor ons onleesbaar.
Indonesië heeft de voorbije jaren haar rampen al meegemaakt : aanslagen, SAR, ... het houdt niet op. Het toerisme was langzaam weer op gang geraakt.
Zowel Indonesië als Thailand doet hard zijn best om zijn economie op te rakelen.
Erg vind ik het. Geen paradijs is gevrijwaard voor de kracht van de aarde.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...