dinsdag 20 september 2005


De vermoeidheid overwinnen

De laatste weken geniet ik weer met volle teugen van mijn werk. Ik voel : dit wil ik echt doen, ik voel mij als een vis in het water. Gisteren ging ik nog naar de bib en kwam met een karrevracht vakliteratuur terug. Nog veel ambitie dus !
Het enige wat ik soms jammer vind, is dat ik veelal doodmoe thuis kom. Die vermoeidheid toont zich nooit op het werk, maar eenmaal thuis lijk ik de klop van de hamer te krijgen, alsof ik de enigszins stresserende omgeving nodig heb om goed te presteren. Ook in het weekend kan ik volledig van de kaart zijn, plots zijn de deadlines ver weg (toch minstens 48 uur) en slaat de vermoeidheid hevig toe, terwijl ik in de weekend net ook wel eens andere dingen wil doen zoals lezen, uitgebreid koken en dus niet na 2 bladzijden lezen in slaap vallen.
Is het een gebrek aan fitheid ? Is het de aankomende herfst ?
Ik gok op het eerste. MyAsics herinnert er mij aan dat ik dit nog moet doen :
11 minuten hardlopen;
3 minuten rustig aan dribbelen, wandelen of hardlopen;
11 minuten hardlopen
Het lijkt niet zoveel maar o zo vermoeiend.
Terwijl ik anderzijds weet dat sporten juist energie geeft.

Toch de twijfel : zal ik nog meer vermoeid geraken of krijg ik juist meer energie ?
Vanwaar komt al die vermoeidheid trouwens ?

Op naar de loopschoenen en geen excuses. Desnoods wandel ik die 25 minuten.
Alhoewel, zou het zo erg zijn ?

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...