zondag 25 november 2007

Loopblog



De loopblog gaat er weer uit. Ik heb er maar één berichtje op gepost en al vergeten dat het vorige loopblogje eigenlijk op dié blog moest.
Lezen, lopen, werken, mijmeren, het 'loopt' allemaal zo door elkaar dat het artificieel voelt om ze uit elkaar te halen. Dus alle loopblogjes komen hier !

Zo heb ik een paar weken geleden besloten om te trainen voor de 10 mijl van Antwerpen. Ik had even gepiept bij Asics en daar bleek het bij het invoeren van mijn huidige gegevens (ik loop momenteel 10 km) een haalbare kaart. December, Januari, Februari, Maart ... nog 4 maanden om mijn longrun uit te breiden met 5 km. 10 mijl in atletiektermen zou immers 15000 meter zijn en geen 16. 093 meter. Oef, dat scheelt toch weer iets !

Het trainen voor die 10 mijl valt niet echt mee. 10 kilometer lopen gaat goed, maar de snelheid is bijlange niet als deze die ik bij de 5 km loop en de vermoeidheid stapelt zich op. Ik mag mij echter gelukkig prijzen dat ik zo goed als nooit last heb van eender wat. Na zo'n longrun voel ik mij de dag daarop wat vermoeider maar nergens spierpijn of andere pijntjes. Hip hip hoera !

Tegen alle advies in combineer ik mijn longrun echter altijd met heuveltraining wat misschien meteen de vermoeidheid én de trage snelheid verklaart. Maar tja, ik heb zo'n leuk parcours van 10 km ... Zoals te zien op het hellingsschema zijn het vooral de laatste 2 km die als heuveltraining kunnen tellen ...


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...