donderdag 8 november 2007

op zoek naar een boek


Een boek maakt veel goed. Ja, dat beaam ik helemaal. Maar na 'een schitterend gebrek' is het hier een beetje stilgevallen. Ik zit halverwege "de boeddha van de buitenwijk" van Hanif Kureishi en moet het een beetje op wilskracht verder lezen. Het is niet slecht, maar het is ook geen boek dat je 'pakt' en waardoor je al uitziet naar het volgende vrije moment om het verder te kunnen lezen.

Dus vraag ik het nog eens (ik heb het ooit hier al gedaan en met zeer goed resultaat) : wie raadt mij een goed boek aan ? In principe is het literair genre mij gelijk. Behalve de chicklit, hoe enthousiast vriendinnen ook soms zijn, ik hou het na een aantal bladzijden altijd voor bekeken. Het mag best stevige kost zijn. Historisch mag, thriller mag, soit ... geef maar een seintje als je zelf een goed boek gelezen hebt ! Of mail me !

Of : ik kan natuurlijk nog eens op onze zolder gaan zien. Daar staan nog dozen vol boeken ... veelal grote auteurs ...

10 opmerkingen:

Anoniem zei

De engelenmaker van Stefan Brijs. Eén van de toppers voor mij van de voorbije jaren. Of natuurlijk Het Grote Verlangen van Marcel Möring :-)

Anoniem zei

Een ver land van Daniël Mason of Norwegian Wood van Haruki Murakami...

Anoniem zei

alles van Nicci French!!

Anoniem zei

reactie

Anoniem zei

Oh die IE 6 toch, ik had net een reactie proberen plaatsen en dit lukte niet, jammer van mijn tekst. Al deed - natuurlijk! - Mozilla het weer beter.

Het ging over boeken natuurlijk:
Veel hangt af van wat je kan raken in een boek, denk ik. Kureishi kon mij wel bekoren, Boeddha vd. buitenwijk ging vlotjes. Ian McEwan zijn Amsterdam vond ik dan weer minder. Terwijl ik mij goed kan inbeelden dat anderen hier wel veel aan hebben. Over rust kan ik zeggen: "Veronika besluit te sterven" van Coelho vond ik wel goed. Qua efficiëntie heeft Liza Marklund met haar thrillers ook wel wat goede boeken geschreven.
Cijfers zijn voor mij niet zo belangrijk, maar de zondeval zegt mij wel iets: Val van Montsegur van Bram Moerland.
Hot blijft op dit moment, en ik vind wel terecht "Schaduw van de wind" van Zafon.

groeten
Bram (niet Moerland)

Anoniem zei

De Vliegeraar waarschijnlijk al gelezen?

Ik blijf zeer enthousiast, ook na jaren, over De Correcties van Jonathan Frenzen!!

Anoniem zei

Extreem Luid & Ongelooflijk Dichtbij van Jonathan Safran Foer

Anoniem zei

Er komt een vrouw bij de dokter van Kluun...

Karin Kustermans zei

De dierenverhalen van Toon Tellegen?
Zijde van Alessandro Baricco?
Het verzameld werk van Jeanette Winterson?
Dit is alles van Aidan Chambers?

Het zijn er zomaar wat, uit de losse pols. Ze hebben gemeen dat het pareltjes zijn...
Veel leesplezier!

Anoniem zei

voor het spannendste verhaal sinds tijden: calamiteitenleer voor gevorderden (marisha pessl)
voor het divertissement: de wichelroedelopers (rick moody)
voor het geweten: wat is de wat (dave eggers)
voor de intelligentie die van de pagina's spat: alles is verlicht (jonathan safran froer)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...