vrijdag 2 mei 2008

Expo '58

Dat ik er al lang werk heb, is geweten. Dat ik nog altijd niet alle kelders en ondergrondse hangen heb bezocht laat staan mij aan de torens gewaagd, weet ik zelf. Er zijn nog vele geheimen.

Maar dat misschien wel een derde van onze gebouwen 'geplukt' is uit Expo '58 en vervolgens op mijn werk opnieuw is verrezen, dàt wist ik niet !

Ik vond het wel behoorlijk kunstzinnig, die brandglazen, dat bijna minimalisme avant-la-lettre. Tot mijn baas tussen pint en cola vertelde vanwaar die kwamen. Collega historicus G. wist me meteen te vertellen dat de brandglazen geïnspireerd waren op Mondriaans schilderijen.

Tja, zelfs dàt had ik nog niet gezien.

Ik werk dus dagelijks in een stuk Nederlands paviljoen ! Ik hoop er wat foto's van te nemen en wie weet is er nog een (oudere) lezer die iets herkent ?

1 opmerking:

Anoniem zei

pieps k, leuke, groene wereld! alleen zijn je bloglinks verdwenen :/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...