zaterdag 20 september 2008

Hack by the bugger

Ik heb ronduit 'compassie' met mijn liefje. Het begon zo : ik stuurde een verslag (in WORD) naar mijn baas en die melde dat er 'iets mis mee was'. Ik keek het na in de veronderstelling dat ik misschien een verkeerd verslag had gestuurd maar nee, ik opende het document en daar stond op 'Hack by The Bugger'. Heel het verslag weg. Al mijn WORDdocumenten weg. Nergens een waarschuwing over een virus.
Het internet leerde ons zo goed als niets, blijkbaar is het dus geen bekend fenomeen. MacAffee, Avast, alle schoonmaakploegen werden er op af gestuurd, maar niets mocht baten.

Dan maar de grove middelen : het hele ding resetten. Blijkt dat nog niet eenvoudig te zijn. Er mag dan wel een recovery CD bijzitten, in de ASUS zit geen CDromDrive. Via het netwerk kon het ook niet zo gemakkelijk. Hoe dan ook, mijn lief zit al twee avonden, twee nachten en van deze morgen vroeg met laptoppen, netwerken enzovoort de trap op en neer te gaan om mijn laptopje te herstellen.

Nou, dat vind ik vreselijk lief. Heel erg lief. Ik had het ding al lang naar de herstellingsdienst gedaan, maar koppig (en doorzettend) als hij is, wil hij het zelf vinden.
And he will ! Ik heb er alle vertrouwen in ! *

* maar toch maar gezegd dat ik er geen problemen mee heb als het toch in herstelling moet !

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...