dinsdag 8 maart 2011

Vakantie verdienen



Ik weet niet wat werk met een mens doet, of gaan werken. Ik weet wel wat vakantie met een mens doet.
Soms lijkt het alsof mijn lichaam echt een 'schok' krijgt, evenals mijn geest, ... het krijgt bijna ter plekke een paniekaanval omdat het allemaal niet meer 'zo snel' moet.  Paniekaanvallen maar ook aanvallen van schuld. Want moet ik, nu het vakantie is, niet eens beginnen met de lenteschoonmaak ? Moet ik niet beginnen verven ? Moet ik niet als een furie door het huis gaan en alles omkeren ? En wie ben ik dat ik mij in de zetel durf te zetten om zomaar, midden op de dag, een boekje te lezen ?
Wij zijn met twee hier. Twee mensen met vakantie. Nu is het echtgenootje daar een beetje beter in dan ik, maar gisteren liep het  bij hem toch ook dik fout. Door mijn toedoen trouwens.

Hij had zich voor de computer geïnstalleerd om een nieuw computerspel te spelen. Denk nu niet dat ik hier met een computerspelverslaafde zit, hij zou wel willen, maar speelt alleen in de vakantie. Meestal in de zomervakantie trouwens. Goed. Manlief achter de computer en ik met veel lawaai in de keuken. Met manden strijk, met borstels, dweils, emmers water, met gesleur langs hier en daar. Ik dacht : ik werk een paar uur stevig en dan verdien ik het : boekje lezen !

Na een uur merkte ik dat manlief weggeslopen was. Was hij naar zijn bureau gegaan ? Maakte ik teveel lawaai ? Nee. Hij was bezeten door hetzelfde virus en was begonnen met het opruimen van 1 van onze zolders. Met hele dozen kwam hij naar beneden. Kringloopwinkel, Groot Vuil, Oud Papier.
En ik, die na die paar uur wou stoppen, voelde me natuurlijk meteen aangemoedigd om te helpen. Kom hier met die dozen ! We werkten van 's morgens vroeg tot een dik stuk in de middag. Gelukkig was het containerpark op maandag dicht, zodat we niet echt verder konden werken.

Ha, we hebben een beetje vakantie verdiend !

Gaan we zwemmen ? vroeg ik. Beetje genieten ? We reden naar het zwembad alwaar ik er een heuse training van maakte. (Je gaat toch niet 'zomaar' zwemmen). Manlief was al stikkapot na een paar lengtes. Thuisgekomen, beetje gedronken en op de klok gekeken. Ha, er kan nog een krachttraining en een cardiotraining gedaan worden !

Die vakantie die komt wel !


Die vakantie kwam inderdaad, vandaag, toen we richting Ardennen reden, richting vrienden en onze auto het halverwege begaf en we een paar uur zoet waren bij de takeldienst.
De vakantie is duidelijk nog niet verdiend !

2 opmerkingen:

Chris zei

en toch hebben jullie die vakantie dik verdiend ;-)
Leuk blogje, je tovert bijna altijd een lach op mijn gezicht !

Griet zei

Hey Kaat,

Thanks voor je reactie op mijn blog he.. Keitof..
Ik heb eens een kijkje genomen op jouw blogs, en jij bent ook wel een bezige bij he.

Ben jij ook met triatlon of zo bezig? Heb ik niet direct gevonden op je blog, wel lopen.
Hoe kom jij dan op mijn blog terecht? Ben beetje curieus ;-)

Staat trouwens net een nieuw artikel op de blog ivm de testen van gisteren.

Greetz,

Griet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...