zaterdag 5 juli 2003

shop untill you drop

Deze morgen was ik opnieuw om 6 uur wakker en ik heb de tijd meteen te baat genomen om mijn nieuwe thuis eens goed schoon te maken. Ik reken nog altijd verkeerd, niet in geld meer maar in afstanden... zo was ik meer dan een uur te vroeg bij Yvonne en Bob. Het was bloedheet en in het villapark was werkelijk geen schaduw en ook geen cafe of zo, maar de beleefdheid vroeg toch dat ik nog meer dan een uur buiten zou wachten wat ik dan ook gedaan heb. Nusa Dua heb ik ook heel even bezocht en het is totaal niet mijn ding : zoooooo sjiek !!! Je zou vergeten dat je in Bali bent ! Maar wel heel rustig en heel mooi, net als dat villapark trouwens, dus niet iets voor mijn oudere zusje die misschien niet zo van avontuur houdt (haha). Anderzijds zal een Nusa Dua type (ik denk echt dat dat bestaat) zich ook wel niet zo goed voelen in Poppies Lane, een plaats waar ik mij ongelooflijk goed voel !!!

Om 12 uur vertrok het busje naar Ubud. Heeeeeel lieve mensen die Nederlanders, ik voelde me er direct thuis en meteen weet ik ook waarom Molukkers ooit die trein gekaapt hebben ook al was Indonesie op dat moment al onafhankelijk. Bob speelt trouwens in een Indonesisch of moet ik zeggen Moluuks orkest, hij bespeelt er de Siefa, een soort trom en ik hoop maar dat ik het woord juist onthouden heb.

In Ubud zijn we naar de woodcraving gaan zien, heel erg nieuw was dat niet voor mij, ik heb het ook al meermalen in Thailand gezien. Maar ontzettend mooi was wel de omgeving, de rijstvelden en de drukte op de markt.

Op stap zijn met Hollanders betekent ook op stap zijn met mensen die een bijzonder talent hebben om voor weinig geld veel te bekomen !! De hele namiddag hebben we geshopt, ook in een nabijgelegen stadje Sukuwat dat bekend staat om zijn textielmarkt. De Surinaamse dames die trouwens het bahasa machtig zijn durfden over de prijs onderhandelen tot een dieptepunt waarbij ik alleen maar naar de grond durfde staren. Zo hebben ze voor mij heel wat koopjes gedaan en dit alles zonder commissieloon. Veeeeel centjes uitgegeven dus !

'avonds hebben ze mij afgezet in Kuta wat al net zo goed was. Het was 19 uur en ik had een flyer gekregen dat ze in Bagus (restaurantje in Poppies) The Matrix Reloaded speelden. Dus heb ik maar meteen een spaghetti (ja dat hebben ze hier ook) gegeten met cola en The Matrix Reloaded ook meegepikt, en dat voor een prijsje van 35000 roepia of 3.5 euro.

Omdat mijn centjes toch aan het minderen waren en ik de taxi's aan de dure kant vond moest ik een oplossing vinden voor mijn transportprobleem. Anderzijds wou ik ook nog de andere kant van het eiland bezoeken dus ik moest een budgetplanning opmaken. De taxi vond ik te duur en te eenzaam, en verhuizen van referentieplaats deed ik ook liever niet want ik amuseer me hier heel goed in Poppies, het is goedkoop en je kan er 's avonds nog van alles doen.

Het toeval wou dat ik een Nederlandse en Duitse met hetzelfde probleem tegenkwam in een reisbureau alwaar we onze onderhandelingstalenten hebben samengelegd. Nou ja, eerlijk gezegd heeft die Nederlandse dame dat gedaan en had ik ze afgeluisterd en aan die man gezegd (Nadat de Nederlandse goed had onderhandeld) " I want the same at exactly the same price"

Dat betekent concreet dat ik maandag aan mijn hotelletje wordt afgehaald om een hele tour te doen(zoek maar op zusje !!!!) Bedugul - Puncak - Gitgit waterfall - Lovina 9hele middag verblijf) en dan via Banjar Village (boeddhistisch klooster en warmwaterbron waar je in mag) en dan nog eens via Pupuan dat bekend staat om zijn rijstvelden.

Op dinsdag maak ik een luxecruise naar Nusa Lembogan (eiland) en daar is een fietstocht , een trekking en hoera een ritje met een bananaboat !!! Ik wilde dat al altijd doen maar vond het te duur. Verder ook nog snorkelen en in zo'n boot met glas in de grond .... Maaltijden en drank, entree edm kortom alles inbegrepen ... de twee dagen voor 615 000 roepia's ! Ik vind dit een heel goede prijs en de groep is hooguit met 6. er zit in een van die dagen ook nog een waterpark met wildwaterbaan, .... I just love it !!!

Morgen las ik een rustdagje in met misschien bezoek aan Waterbomb Park hier in Kuta al denk ik dat een zondag niet de juiste dag is om naar zo'n wildwaterpark te gaan.... Woensdag wordt het zeker ook een rustdagje !!!

Nu moeten jullie toch allemaal groen worden van jaloersheid ??? Ik amuseer mij hier echt te pletter en dan heb ik nog niets verteld over de zalige (en eigenaardige !!!!!!) Aussies die hier het land nog plezanter maken !!!

Nou ja, ik hoef natuurlijk ook niet alles te vertellen !!!!