dinsdag 22 juni 2004


boetedoening

Dag B-8 : op weg naar het ziekenhuis, ik haal net de afspraak

Dag B : "zware overtreding", XXX euro, gedaan op dag B-8.

Dag B+1 : verdorie, verdorie, wat een weggegooid geld !

Dag B+2 : ik zal het maar overschrijven zeker ? Ai, geen mogelijkheid om over te schrijven ! Ik moet boetezegels kopen.

Dag B+5 : eindelijk raak ik in het postkantoor : reistijd + aanschuiven : 40 minuten.
Wat blijkt ? Het papier moet naar de Philipssite (rand Leuven) terwijl het politiekantoor zowat schuin tegenover het postkantoor is.
Poging ondernomen om het toch daar te doen.
5 wachtenden voor mij. Wachttijd : 20 minuten.

"Is het nu in orde ?" vroeg ik de politieagente van dienst.
"Ja hoor !"
"U bent zeker dat ik geen fysieke dwangarbeid hoef te doen ?"

Ze kon er niet echt mee lachen. De "superboete" was al erg genoeg, - al ben ik geen voorstander van hard rijden - maar dat ik nog eens meer dan een uur kwijt ben en mijn verhaal aan 2 mensen moet uitleggen (eu ja, te vlug gereden...) dat vind ik eerder middeleeuws !

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...