maandag 4 juli 2005


onwetendheid


"Jij weet toch echt niet veel," zei hij.
Ik zou het als een regelrechte belediging opgevat hebben ging het niet over mijn ontwetendheid over de truitjes en het puntensysteem van De Tour.
Ik kan er niet meer onderuit. In zijn familie is het wielrennen hot en worden zondagen vrij gehouden om 'de koers' te kunnen volgen. Noem een naam en ze weten voor welke ploeg hij rijdt en wat hij gewonnen heeft. Over Merckx wordt met grote eerbied gesproken en waag je aan geen kritiek op Frank Vandenbroucke.
Ondanks de verpletterende resultaten van Tom Boonen blijft Frank 'top'.

Ik kàn dus niet anders - wil ik nog ooit uitgenodigd worden op een BBQ of toegelaten tot het mannelijk gezelschap - dan wat kennis opdoen over wielreen. Ik hoop alvast dat ik met de Tour goed begonnen ben.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...