vrijdag 20 januari 2006

loom en energieloos

Januari : donker, regenachtig, alsof het leven stilstaat net zoals in de natuur.
Als het kon, koos ik voor een winterslaap. Ik denk dat het veel mensen goed zou doen. Alternatieve voorstellen die ik echt wel zie zitten, is 's zomers een uur langer werken en in de winter een uur minder. Ook de jongeren zouden er wel bij varen.
Want ook zij zijn moe en prikkelbaar.
Ik vroeg hen of zij zich daar bewust van waren en was verrast door hun inzicht.
"Als wij niet (dagelijks) kunnen sporten omdat de velden te nat liggen of omdat het regent, dan is onze dag dubbel zo zwaar".
Sport maakt hen wakker, energiek en blij.
Niet sporten maakt hen loom en prikkelbaar.

Met deze wijsheid heb ik mij maar meteen aangemeld bij "morgen begin ik" !
Want ik wil wakker, energiek en blij zijn ... (in plaats van loom en ....)

1 opmerking:

annelies zei

Succes ermee! Men zegt dat de start het moeilijkst is.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...