zondag 22 januari 2006

Soup that body !

 

De soep is weer klaar ! Soep voldoet aan al mijn eisen : fastfood, gezond en gemakkelijk om mee te nemen naar het werk. Gemakkelijk in te vriezen ook.
Alle dagen drinken wij nu ons potje soep op het werk en wel met versgebakken brood (*) en zelfgemaakte yoghurt. We hoeven er niet voor naar de winkel en het is klaar als wij dat willen. Lang leve de technologie !

De soep op de foto is tomatensoep met brocolli (al zit er ook wortel, ajuin en prei in) én op smaak gebracht met een flinke scheut rode porto. Wie echt een voltreffer wil, moet eens courgettesoep met mascarpone en pesto proberen. Zalig lekker, alle collega's gegarandeerd jaloers !

(*) na trouwe dienst heeft onze broodbakmachine het begeven. Morgen een nieuw exemplaar... Iemand suggesties ?  Posted by Picasa

3 opmerkingen:

annelies zei

Wat zijn de verhoudingen voor in de courgettesoep? Ik wil ze ook wel eens proberen! Hmmmmmmm...

kaat zei

@anneliesje :
- 1 eetlepel olie verhitten, gehakte ui erin, 5 minuutjes laten sudderen
- Blokjes courgettes erin (ongeveer 3 courgettes of 1 kg) weer 5 minuten laten sudderen
- 1l kippenbouillon (ik doe er die in als hij al gekookt heeft), a ratio van 2 blokjes bouillon
- 20 minuten laten koken
en dan the masterpiece : 80 gram mascarpone erin en mixen.
- masterpiece 2 : 2 eetlepels groene pesto erin, goed roeren of mixen. Aanlengen naar keuze.
Het recept komt van het boek Colruyt 'lekkere soep'. Gezien de geest van Colruyt denk ik niet dat ze het erg zullen vinden dat ik het hier op het net zet. Ik kan je meteen heel hard het boek aanraden. Nooit ingewikkeld en gemakkelijk te vinden ingrediënten.

annelies zei

@ kaat: raad eens wat er morgen bij ons op het menu staat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...