zondag 26 februari 2006

onmacht



Pressure pushing down on me
Pressing down on you no man ask for
Under pressure
That burns a building down
Splits a family in two
Puts people on streets

Queen



Ik ben geen rebel, geen harde prater. Het met vuisten op tafel slaan ken ik niet. Ik geloof in de weg van overleg. Wellicht ben ik te conflictmijdend, "niet assertief genoeg".
Ik heb het niet gezien op al die assertiviteitscursussen en 'komopvoorjezelf'- dingen'. Ik geloof er zelfs niet in.

We leven in een gemeenschap, we zijn geen aparte individuen met levens die andere levens niet raken. Ik kan niet doen alsof de andere niet bestaat.
Nu en dan echter is het vechten tegen de bierkaai.

Als andere mensen voor je beslissen, je plannen helemaal in de war gooien, je niet op de hoogte gebracht hebben, kortom : je voor feiten zetten.

Is rebelleren beter ? Moet ik assertiever worden ? Opkomen voor mezelf ?

Ik wil niet eens zo zijn : met vuisten op tafel, eisen stellen, "mijn" grenzen stellen.
Waarom heb ik echter de indruk dat de wereld steeds meer evolueert naar individualisme en elk voor zich ?

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...