woensdag 25 juni 2008

lijstje


Ik ben goed in lijstjes en in cijfertjes. Redelijk goed in het afwerken van zo'n lijstjes zelfs. Nu vroeg ik mij af : hoeft de vakantie een lijstje ? Het is een beetje tegenstrijdig, lijstjes voor meer dan 10 weken vakantie. Ook dan nog lijstjes.

Anderzijds is die vakantie zo weer om. Ja, zelfs zo'n lange. En moet ik weer wachten tot er nog eentje komt. Dus zou ik wel eens een lijstje kunnen maken van 'leuke dingen doen'.

Maar dan komt het schuldgevoel. Er moet in ons huis nog veel gewerkt worden. Muren geverfd. (moet dat echt ?), de zolder moet nog geïsoleerd, we moeten eens goed nadenken over waar en hoe we onze badkamer en slaapkamerspullen opbergen. Nee, geen lijstje denk ik onmiddellijk. Dan nog liever lijstjes als : verder werken in de tuin. De schuurtjes (verder) aanpakken. Nadenken over het opnieuw in huis nemen van kippen.


Dus denk ik al de hele avond. Moet ik nu een beginnen aan een lijstje of niet ?
Ooit heb ik, zo'n tien jaar geleden, eens een lijstje gemaakt over 'dingen die ik in mijn leven nog wou doen'. Ik ben er ook al weer tien jaar naar op zoek. Tja, dat is zo met lijstjes.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Een lijstje voor een reis van tien weken is mss toch wel handig:-)

lies zei

Fijne vakantie! Dat hebben wij wel verdiend hè, zoveel weken :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...