woensdag 4 juni 2008

Pak het taboe aan !

En of er in de 21ste eeuw nog taboe's zijn ! Nu ben ik er ook niet zo goed in, maar soms denk ik : durf er over te praten ! Hieronder een lijstje, gelukkig (!!!) zijn al deze onderwerpen niet MIJN taboe's, maar toegegeven, ook ik heb zo mijn taboe's. Eentje daarvan is misschien al dat ik de persoon in kwestie niet durf te confronteren met het taboe zelf, terwijl ik het wel zie.


  • De werkdruk is te hoog, ik krijg mijn werk niet meer fatsoenlijk af en het belast mijn leven en gezondheid.
    (verkeerde) strategie : zeuren over het werk, kraken onder de druk, slecht afgewerkt werk afleveren, zich wegsteken of afzonderen, het doorschuiven naar andere collega's

  • Ik durf niet openlijk in te gaan tegen enkele (populaire) collega's.
    (verkeerde) strategie : ik zeg het dan maar achter hun rug en probeer andere collega's van mijn standpunt te overtuigen.

  • Het loopt niet goed met mijn kinderen. Ik heb de indruk dat ze mijn leven overheersen en gewoon doen wat ze willen.
    (verkeerde) strategie : Grote stilte (kinderen zijn een groot taboe !), ik ben zeker geen goede (stief-)moeder, (stief-)vader, het is mijn schuld. Bij stiefouders is het taboe NOG groter.

  • Ik heb het financieel wel niet echt moeilijk, maar kan niet de tred van mijn collega's, vrienden volgen.
    (verkeerde) strategie : zwijgen dan maar, excuses zoeken om duurdere zaken uit de weg te gaan, of : meedoen en het probleem nog groter maken.

  • Ik ben zwanger maar zie het helemaal niet zitten.
    (verkeerde) strategie : Doen alsof ik dolblij ben. We houden de parade aan !

  • Ik weet dat mijn collega', vriendin, door haar man wordt bedrogen.
    (verkeerde) strategie : zwijgen, hopen dat het niet uitkomt.

  • Ik heb iets ongelooflijks stom gedaan en ik vrees dat het zal uitkomen.
    (Verkeerde) strategie : indekken, 'it was'nt me !'

joewie ! Ik kan het dan wel mooi schrijven, maar er zijn er weinig die ik zelf zou durven aanpakken.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...