maandag 5 maart 2012

een moestuin als verjaardagscadeau

Ja, de vingers kriebelen hier ook, en na enkele succeservaringen wou ik ook wel een groententuin. Alleen, hoe begin je eraan en vooral : waar eindigt dat ? Want om een moestuin aan te leggen à la Madamme ZsaZsa, dat is wel heel schoon, maar ik vrees dat ik zoveel vierkante meters niet de baas kan. Laat staan de invasie van slakken kan tegenhouden.

Dus kwam daar toch de oplossing letterlijk in de brievenbus : de vierkante meter moestuin op pootjes ! Op pootjes betekent meteen dat ik niet hoef te bukken, want ik kan dat wel sportief zijn en mijn rugspieren goed onderhouden, voorkomen is nog altijd beter dan genezen ! En die slakjes die moeten nu eerst over steentjes om vervolgens al een poot te vinden en dan nog de lange weg boven te kruipen. Ze moeten er iets voor doen !



Een vierkante meter moestuin en ook meteen een plan : zoiets als een handleiding dus :


Deze week worden de eerste zaadjes geplant, nee nog niet in de moestuin, maar in kasjes, om gewoon in de keuken te groeien en zeker al niet getormenteerd te worden door slakken, katten, zware regen en wat nog meer. Zaadjes als in de couveuse dus ! 



Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...