woensdag 28 januari 2004


Gekleurde rollen papier

de eerste dichtbundel die ik kocht waren de verzamelde weken van Jotie 't Hooft
Toen ik deze avond de deur van mijn lokaal sloot en door de gangen, de trap af naar beneden liep, bleek er nog behoorlijk wat volk op post te zijn.
Eigenaardig is dat, bij de koffietafel kan men al eens blijven hangen, maar in de kille gangen ?

Ik zei : hé, jullie zijn ook nog laat aan het werk !
Ze antwoorden me, met gekleurde rollen papier onder de arm : ja, we hangen nu alvast overal gedichten op. Morgen is het gedichtendag.

"Liefste, .... " zo begon een gedicht.

Eenmaal beneden bleek dat ze ook al de benedenverdieping onder handen hadden genomen. "Moed", "Geliefden", "Dood".

Werken tussen poëzie door.
Ik werk in een papieren huis met warme woorden.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...